Vnesite za iskanje

ALEKSANDER VALENTIN JE NOV DIREKTOR TURISTIČNEGA ZDRUŽENJA PORTOROŽ

 

Hotelirstvo in turizem ima očitno v krvi. Njegov oče je bil dolgoletni direktor starega hotela Palace v Portorožu in izvršni direktor hotela Metropol. Pravi, da oče ni bil ravno vesel, ko je izvedel, da si želi iti po njegovih stopinjah, a je prepričan, da bi bil danes nanj ponosen.

 

Leta 2003 je diplomiral na šoli Ecole Hoteliere de Lausanne v Švici z nazivom manager mednarodnega hotelirstva. Po diplomi je kot cenilec hotelskih nepremičnin leto dni delal v ZDA. Po povratku v Slovenijo je kot vodja gostinstva delal v Casinoju Ljubljana in Termah Krka. Nekaj let je preživel ob odprtju novega hotela Palace, ki se je v njegovem času pridružil verigi Kempinski. Odpiral je hotela Plaza in Mons v Ljubljani, zadnjih osem let pa je delal v Monsu, ki se je v tem času razširil in pridružil verigi Four Points by Sheraton.

 

Ali je to sedaj vrnitev domov?

Čas korone je bil tudi čas za razmislek. V zadnjih osmih letih je v meni tlela želja po povratku domov, pa tudi osem let na enem položaju je, po mojem mnenju, dovolj. Čas je bil za spremembe. Sem človek, ki ne kritizira preveč rad, ampak ko sem videl objavljen razpis, se mi je zazdelo, da bi tukaj lahko nekaj naredil.

 

Je pa to vaša prva služba, ki ni vezana samo na hotelirstvo in kjer vaš »šef« ni zasebni kapital?

Res je. Sem pa zadnja leta delal tudi kot član sveta Zavoda za turizem Ljubljana, tako da sem spoznal tudi ta del turističnega posla. Res je tudi, da je bila moja diplomska naloga posvečena destinacijskemu turizmu in obravnaval sem primer Portoroža. Osnovno vprašanje je bilo že takrat, in mislim, da je tudi danes, kako na določeni destinaciji doseči pogoje za 365-dnevni turizem.

 

Ali je to ena izmed vaših glavnih nalog?

Vsi si želimo raztegniti našo sezono. Že po prvih pogovorih, ki sem jih te dni opravljal z različnimi turističnimi delavci, pa sem videl, da si to želijo vsi, a skupne akcije do sedaj ni bilo. Moja glavna naloga bo povezovati različne osebe in podjetja, naj bodo velika ali mala, da bi skupaj ugotovili, kako doseči ta cilj.

 

S kom je bilo najmanj stika?

Stik med občino in velikimi hotelirji je bil že do sedaj dober. Naredil bom vse, da bi v delo TZP pritegnil tudi tiste, ki se ukvarjajo s turizmom v zaledju naše občine. Želim se pogovarjati z vsemi. To bo bogatilo delo TZP. Več kot bomo mi vedeli o njihovih željah, bolje

bodo oni lahko izkoristili naše znanje in izkušnje. Naša glavna naloga je združevati in povezovati ponudbe. Glavna prednost naše destinacije je, da je zares zelena. Doživetja, ki jih ponujamo skozi rekreacijo in gastronomijo so izjemnega pomena. Skušali bomo prepričati tudi manjša družinska podjetja, ki se morebiti sedaj ukvarjajo samo s kmetijstvom, da bi se začela ukvarjati tudi s turizmom.

 

Kdo pa so turisti, ki jih boste nagovarjali?

Danes ne moremo več govoriti o enovitem turistu. Moramo biti pozorni, da bomo lahko ponudili najboljše tistemu, ki si želi v velik resort, ter turistu, ki si želi več intime in drugačnih doživetij.

 

Precej Slovencev si je lani zaradi turističnih bonov lahko prvič privoščilo dopust v Portorožu in Piranu. Ali bomo kaj naredili, da jih bomo pripeljali k nam tudi, ko ne bo več bonov?

To bi si morali zastaviti za cilj. Res je, da v zadnjih letih nismo veliko vlagali v promocijo naših krajev v Sloveniji. Sedaj smo videli, da bi bila brez slovenskih gostov lanska sezona katastrofa.

 

Ali mislite, da si vsi želijo podaljšati sezono?

To si želijo prav vsi. Moramo pa ugotoviti, kaj turistom ponuditi v hladnejših mesecih. Če vemo, da julija in avgusta pridejo k nam predvsem zaradi plaže in morja, je vprašanje, s čim jih privabiti v ostalih mesecih. Opravka imamo z različnimi tipi turistov. Zato bomo morali našo komunikacijo spremeniti. Iz precej splošne preiti v bolj segmentirano. Za različne tipe gostov uporabljati drugačne komunikacijske poti in vsebine. Če bomo nagovarjali samo en segment turistov, bomo imeli hotele, sobe in gostilne polne samo dva meseca. In zares mislim, da si tega nihče ne želi. Še vedno ne razumem, zakaj ne ustvarimo na primer vseh pogojev za to, da bi namesto v Turčijo, prišli različni športniki na priprave k nam.

 

Vidite razlike med turisti, ki prihajajo v Piran ali v Portorož?

Tisti, ki prihajajo v Piran so veliko bolj naklonjeni kulturi, so izjemno dinamični in drugačni od tistih, ki prihajajo v Portorož.

 

Zadnje dni je precej razburil g. Batagelj, ki je rekel da bomo eden drugega kanibalizirali.

Jaz se s tem ne strinjam. Borba in konkurenca sta vedno dobrodošli. Tako za industrijo, ki se bo bolje razvijala, kot tudi za turiste, ki bodo dobili več ali pa vsaj boljše usluge.

 

Zakaj bi manjši ponudniki turističnih storitev potrebovali TZP? Saj jim je booking.com napolnil sobe in jim jih bo verjetno tudi letos.

V Ljubljani so vsi deležniki stopili skupaj. Že pri izdelavi strategije razvoja turizma so tam sodelovali vsi. To je resnično dober recept. Vse načrte in strategije je treba pripravljati od spodaj navzgor. Način, da bomo mi nekaj napisali in poslali na vse naslove in rekli, da je to naša strategija in naj se od zdaj naprej tako obnašajo, je popolnoma preživet. Mi potrebujemo nove ideje. Sam sem prepričan, da bomo morali pri nas dobiti eno veliko markantno atrakcijo, ki bo postala ključna primerjalna prednost pred vsemi ostalimi destinacijami, ki tudi ponujajo morje in plažo. Brez nečesa, kar bo naše in unikatno, v morju podobnih destinacij ne bomo preživeli. Ne vem še kaj bo to. Če vsi skupaj razmislimo, bomo našli pravo rešitev. Občina pa je pred veliko nalogo. Oni bodo morali ugotoviti, kako bomo delali s prostorom. Osnovno vprašanje, na katerega bo morala občina odgovoriti je, kje bomo kaj delali.

 

Kako pomembne so prireditve?

Kulturne prireditve so izjemno pomembne. Sam prireditve ne razumem samo kot

veseljačenja temveč kot kvalitetno kulturno produkcijo, ki zajema segmente od klasične, resne in popularne glasbe, gledališke in ostale odrske produkcije, ter družabnih in promocijskih dogodkov. TZP že danes sodeluje pri organizaciji plejade dogodkov v destinaciji, vendar smatram, da bi morali v prihodnje produkcijo bolj smotrno razdeliti. Pri razvoju kulturnega programa vidim predvsem priložnost, da vodilno vlogo prevzame Avditorij Portorož s svojim znanjem in fenomenalno infrastrukturo. Dogodke s turistično-promocijskim nabojem pa naj naprej razvija TZP. Pričakujem pa, da bomo pri razvoju letnega programa sodelovali, da se časovno dogodki zvrstijo tako, da najbolje pokrijejo cilje dviga ocenjene kakovosti destinacije kakor tudi podaljšanja turistične sezone. Kot

kolateralno korisit takega načina dela pa vidim še zadovoljnega lokalnega prebivalca, ki bo imel priložnost konzumirati kakovostno kulturno produkcijo skozi vse leto.”

 

So vam v prvih dneh na tem položaju zvonili telefoni?

Še kar. Bili so zelo intenzivni dnevi. Toliko klicev, kot smo dobili, smo tudi sami naredili. Nekaj sestankov in pogovorov smo sami vzpodbudili, nekaj pa si jih je želelo pogovarjati z nami.

 

Piran je tudi večen problem. Promet, ure odprtja lokalov, prireditve…?

Piran potrebuje predvsem prostorsko ureditev. Odločitev o tem, kje naj bi živeli domačini, kje naj se razvija turizem, v katerem delu kultura, koncerti in prireditve. Konflikti, še posebej tam, kjer je slaba komunikacija, so stalnica razvoja.

 

Več kot polovica denarja na TZP gre za plače, preveč vas je in premalo delate. To so eni od očitkov skupine posameznikov v tej občini. Kaj jim odgovarjate?

TZP ni organizator veselic. Njegova primarna funkcija je povezovanje in promocija turistične ponudbe zunaj meja naše občine. In delo, ki ga opravlja ta ekipa, je priprava te promocije. Imamo približno enako število nočitev kot Ljubljana in petkrat manj denarja za promocijo ter štirikrat manjšo ekipo kot Ljubljana. TZP naredi veliko, glede na sredstva ki jih ima.

 

Ste strokovnjak za turizem in manager. Kakšna je vaša ocena dela TZP?

Če bom videl, da kje delamo slabo, bom to zagotovo popravil. Priložnosti imamo, da bolje segmentiramo naše ključne kupce in prilagodimo aktivnosti v tej smeri. Ampak ekipa je izjemno profesionalna in strokovna, predvsem pa izjemno predana svojemu delu. Kar me boli je, da nekdo javno blati našo institucijo zaradi nabiranja svojih političnih točk. Smo občina, ki živi od turizma in takšno početje je zelo podobno nekomu, ki si žaga vejo na kateri sedi. Bom pa ta trenutek izkoristil za odprto povabilo vsem, ki imajo za nas povratno informacijo, ki nas lahko naredi boljše, da nas obiščejo v prostorih TZP, saj bom vsakomur z veseljem prisluhnil.

 

Tomaž Perovič

 

Deli novico:
Oznake: