Deli novico s tvojimi prijatelji

V Portorožu bo vse do 2. maja zelo živahno, tako so se v okviru dogodka Pomlad v Portorožu odvili že trije dogodki. Obiskovalce so na Trgu Prekomorskih brigad zabavali Goran Griff Band, ki so nastopili v petek, Tramontana in Banda Buie so obiskovalce zabavali v soboto, čez dan pa je temperaturo v Portorožu dvigala godba na pihala. Včeraj pa so razturali Show Mix Band in Duo Mandolin Piran. Dogajanje pa se tu ne zaključi, saj bodo koncerti sledili vsak dan, vse do 2. maja, z izjemo 23., 24.,  29. in 30. aprila. Mi smo se pogovarjali z organizatorjem dogodka, Denisom Vukom, ki  ima z organizacijo dogodkov že več kot 20 let izkušenj.

“Taki dogodki, kot je Pomlad v Portorožu so zagotovo odlična priložnost za predstavitev kraja, saj k nam pripeljejo mnoge, tako slovenske kot tuje turiste, ki uživajo predvsem ob lokalni ponudbi. Zelo pomembno je torej, da jim lahko ponudimo tudi lokalne glasbenike, ki vsemu skupaj dodajo piko na i,” je za OBALAplus povedal Denis Vuk, ki je dodal, da dogodek sofinancira občina Piran, glavna pobuda za organizacijo samega dogodka pa je prišla s strani Turistične zveze Portorož in krajevne skupnosti Portorož, ki sta v prvi vrsti zaznali potrebo po dogajanju v Portorožu, ki ga vsako leto med velikonočnimi in prvomajskimi prazniki preplavi množica turistov: “Letos se nam je poleg tega ponudila še odlična priložnost, saj so si prazniki tako zelo blizu,da smo se odločili za 12 koncertov, ki se bodo, oziroma nekateri so se že, zvrstili v desetih dneh.”

 width=
Pihalna godba – Banda iz Buj je na ploščadi v Portorožu obiskovalce zabavala v soboto.

Poudarek je torej na istrski kulturi. “Ne glede na mejo, ki poteka po Dragonji smo mi vsi Istrijani in k nam smo povabili tudi nekatere hrvaške glasbenike, seveda pa je velik poudarek na lokalnih bendih,” je bil jasen Vuk. Prav je, da se podpira lokalno in vendar, ne glede na vse, velikokrat ob takih prireditvah od ljudi slišimo očitek, zakaj organizatorji ne privabijo tudi večjih slovenskih in tujih imen. Zato smo Denisa povprašali, kje se skriva težava.

“To je prav tako kot si nekdo izmed nas ne bi mogel privoščiti Mercedesa ali pa Rolls roysa,” je bil nazoren Vuk, ki  pravi, da je vse odvisno od finančnega zalogaja, ki ga tak dogodek zahteva.“Kot glasbenik sem veliko prepotoval, delal tudi na potniških ladjah in videl kako tem stvarem strežejo organizatorji v tujini in naj povem, da ni potrebno na Kanarske otoke, da bi se kaj naučili, samo na Hrvaško, v Pulo in Rovinj se obrnimo, kjer že nekaj let držijo določen nivo koncertov in s tem privabijo tako lokalne glasbenike kot tudi res zveneča imena. To je tisto, kar privabi še dodatne ljudi, ki se morda drugače ne bi odločili za obisk teh krajev. Žal se na naših občinah tega še vedno premalo zavedajo in je na račun tega tudi namenjenega denarja za take stvari premalo. Organizatorji, ki morejo s tem denarjem potem operirati si na žalost ne morejo privoščiti večjih imen, Morem pa poudariti, da potrebno infrastrukturo za organizacijo večjih dogodkov imamo, kar je pohvalno,” je bil jasen Denis Vuk, ki je ne glede na vse zadovoljen, da se je na dogodek Pomlad v Portorožu odzvalo toliko domačih glasbenikov, kar vsekakor ni zanemarljivo.

 width=Poleg tega, nas je zanimalo, kako se en tak dogodek, kot je Pomlad v Portorožu organizira, kaj vse je potrebno, da se potem tudi dokončno izvede brez težav, ki lahko ob takem zalogaju nastanejo. Denis nam je zaupal, da za to ne obstaja šola, ki bi podala vse odgovore in pravo formulo za uspeh. Tu so samo izkušnje tiste, ki odtehtajo: “Vsak, ki se tega loteva mora imeti dobro poslovno žilico, če je zraven še glasbenik, ki je doživel že marsikakšen oder pa še toliko bolje. Pomembna je tudi kredibilnost, sicer pa se vse začne in konča pri denarju. Veliko stvari je med drugim potrebno predvideti že vnaprej, predvsem kaj vse potrebuje tisti, ki ga gostimo. Glasbenik oziroma nastopajoči se mora namreč počutiti dobro. Zadovoljen izvajalec pa pomeni zadovoljnega organizatorja, predvsem pa nadvse zadovoljne obiskovalce. Potem je tu še vsa birokracija, ki zajema različna dovoljenja, od evakuacijskega plana, do dovoljenja za uporabo prostora, kjer se dogodek dogaja, vsa potrebna dovoljenja in kader, ki pokriva področje varnosti, zagotovljena morata biti rešilno in gasilsko vozilo, če je v bližini dogajanja morje, morajo bit na razpolago tudi potapljači, o dogodku morajo biti obveščeni na policijski upravi, izdelati je treba protihrupni elaborat, skratka veliko dela čaka organizatorja, ki se loti takega dogodka.”Ob vsem tem, nam je Denis z veseljem zaupal tudi zanimivo anekdoto, ki se mu je zgodila z Ano Oxa, ki od organizatorja zahteva točne koordinate odra, saj je ena od njenih zahtev, da na razdalji vsaj enega kilometra, v bližini, ne sme bit pokopališča: “Ko smo delali njen koncert v Novi Gorici, pa je to svojo zahtevo na naše prigovarjanje in seveda za primerno plačilo spregledala, pokopališče je namreč bilo oddaljeno le 900 metrov stran,” se je ob pripovedovanju nasmejal Denis.In če se vrnemo k dogodku, ki je tudi botroval temu intervjuju, zagotovo opazimo raznolikost v sami glasbeni ponudbi, saj je poskrbljeno tako za tiste tradicionalne istrske glasbene sladokusce kot za ljubitelje rocka in latino ritmov. “Naš glavni cilj je bila zabava in tudi zato smo se odločili, da bomo ponudili različne glasbene žanre. Prav za velikonočni ponedeljek smo se odločili, da k nam povabimo skupino Bukaleta iz Buj, ki ima malce bolj istrsko obarvane pesmi, medtem ko je bil vikend predvsem v znamenju latino ritmov. Zanimiva je bila tudi godba na pihala – Banda iz Buj, ki so na svoje piščali, trobente, tube … zaigrali vse mogoče pesmi, od Deep Purplov, do klasike in spet nazaj k Metallici,” je navdušeno povedal Denis.

Že v četrtek bo na portoroški oder stopila legendarna Prizma, v petek ji bodo sledili člani skupine Karamela, ki jo bodo v soboto zamenjali Teddy Lion Selection in nato v nedeljo še Primorski fantje. Zanimivo bo tudi 1. in 2. maja, ko bodo obiskovalce zabavali Samuel Lukas z Groove Station in Teddy Bears.

 

Tina Saražin