Vnesite za iskanje

Igor Novel: »Med uspešnejše ukrepe za našo destinacijo sodijo turistični boni, ki so veliko doprinesli k dobremu obisku«

Turistično združenje Portorož

 

mag. Igor Novel

 

To leto je bilo za turizem specifično, saj je CO VID-19 drastično vplival na svetovni turizem. Kaj to pomeni v številkah?

Leto 2020 je bilo zelo neobičajno. Novi koronavirus je vplival na turizem po vsem svetu. Kot predavatelj na Fakulteti za turistične študije spremljam trende in do zdaj je turizem na globalni ravni neprestano rasel od druge svetovne vojne dalje. Nobena kriza, nobena vojna ni tako vplivala na padec turizma na globalni ravni, kot je na to vplival COVID-19. Svetovna turistična organizacija ocenjuje, da bo letos turizem upadel za 80%. Po raziskavi S. Locka bi lahko hotelska industrija v letu 2020 glede na upad zasedenosti znižala prispevek k svetovnemu BDP za 500 milijard ameriških dolarjev in izgubila 6,5 milijona delovnih mest v hotelirstvu. Najbolj prizadeti pa bodo zagotovo industrija poslovnih srečanj, potovalne agencije in letalski prevozniki. Novi koronavirus je zadal res hud udarec za turistično dejavnost na globalni ravni.

 

Kako so se turistični deležniki na destinaciji Portorož & Piran prilagodili dani situaciji?

Turistični deležniki so se prilagodili tako s procesnega vidika, npr. z uvedbo strogih higienskih ukrepov, kot tudi z marketinškega vidika, saj so se vsi hitro usmerili na slovenski trg. Še enkrat bi rad pohvalil vse deležnike na naši destinaciji, ki so se izjemno trudili, da so spoštovali vse ukrepe ter tako gostom zagotovili varen in brezskrben dopust. S tem so omogočili, da so lahko nadaljevali z dobro sezono tudi še jeseni, praktično vse dokler niso bili primorani vsega zapreti.

Kako se je Turistično združenje Portorož odzvalo na dano situacijo?

Združenje se je ob pojavu epidemije hitro odzvalo. Ključna je bila fleksibilnost in takoj smo pričeli prilagajati program dela. Racionalizirali smo stroške, saj smo vedeli, da bo letošnji pritok turistične takse manjši, in prilagodili naše aktivnosti. Največji izziv je bila uskladitev novih terminov za večje prireditve v jesenskem obdobju oz. v letu 2021.

Spomladi, ko za turistične bone še nismo vedeli, smo pozvali člane združenja, da predlagajo ukrepe, s katerimi bi se prilagodili dani situaciji. Na osnovi njihovih predlogov smo pripravili nabor ukrepov za oživitev turistične destinacije. Na skupnem sestanku vodstva občine in turističnih deležnikov smo vse sile usmerili v domači trg. Takoj ob sprostitvi ukrepov smo pričeli z oglaševalsko kampanjo na domačem trgu, nato pa vse pripravili za oglaševanje na tujih trgih, da so ga lahko zagnali takoj po odprtju meja. Kampanja Nazaj v Portorož in Piran z rdečim fičkom v glavni vlogi je potekala od 26. maja do konca julija. Oglaševali smo na vseh pomembnejši televizijskih kanalih, kjer je bilo doseženih 700. 000 posameznikov. Oglaševali smo tudi na radiu, spletu in zunanjih površinah, na portalu www. portoroz. si in na družbenih omrežjih destinacije. Stična točka kampanje so bile vsebine na pristajalnih straneh, kjer so lahko gostje izvedeli vse podrobnosti o ponudbi destinacije ter tudi rezervirali doživetja. Kampanja je prinesla odlične rezultate. K dobremu obisku so nato seveda prispevali tudi turistični boni, a rezultati kampanje kažejo, da smo s hitrim odzivom uspeli učinkovito sprožiti zanimanje za našo destinacijo na slovenskem trgu. Takoj ko so se konec junija odprle meje, smo pričeli oglaševati tudi na tujih trgih. Oglaševanje je potekalo preko digitalnih medijev vse do konca septembra. Poleti smo 14 dni gostili tudi mobilni studio Radia 1, k nam smo povabili ekipo Planet TV (oddaja Planet na obisku), posneli smo tudi kar 13 videov z različnimi osebnostmi z naše destinacije in se tako vključili v kampanjo Slovenske turistične organizacije.

 

Ali so ukrepi vlade rešili destinacijo Portorož & Piran?

Vlada je sprejela veliko ukrepov, ki so turističnemu gospodarstvu pomagali pri preživetju. Nekateri ukrepi so bili bolj, drugi manj učinkoviti, žal pa niso veliko pomagali deležnikom industrije poslovnih srečanj, potovalnim agencijam in turističnim vodnikom. Med uspešnejše ukrepe za našo destinacijo sodijo turistični boni, ki so veliko doprinesli k dobremu obisku. Nimamo točnega podatka o tem, kakšen delež ustvarjenih prenočitev je bil plačan z boni. Vemo pa, da so poleti domači gosti ustvarili dve tretjini prenočitev na destinaciji in verjamem, da je marsikdo od številnih domačih gostov svoje bivanje tudi podaljšal preko vrednosti turističnega bona. Eno tretjino prenočitev so ustvarili tujci, ki bonov niso imeli. Težko je oceniti, kakšna bi bila sezona brez turističnih bonov, a na združenju smo bili pred poletjem na to pripravljeni in verjamem, da bi tudi tako uspeli zvoziti sezono. Verjamem tudi, da bi privabili več tujcev, ki nas sicer zaradi poznega odpiranja mej in velike zasedenosti kapacitet s strani domačih gostov niso mogli obiskati.

 

Kakšni so trenutni rezultati števila prenočitev? Smo lahko zadovoljni z rezultatom?

V desetih mesecih letošnjega leta smo v občini Piran zabeležili 1. 257. 000 prenočitev. To je skoraj tri četrtine lanskega rezultata, kar je v tej situaciji odlično. Vedeti moramo, da je bila naša destinacija leta 2019 odlično obiskana. Zadovoljni smo, da nismo zabeležili tako velikega upada, kot so ga ponekod drugod. Glede na naša opažanja so bili tudi gostinski lokali na destinaciji dobro zasedeni in po pogovorih z nekaterimi lastniki gostinskih lokalov, so bili tudi ti zadovoljni z ustvarjenim prometom.

 

Ali so se spremenile navade turistov, ki so bile značilne za obdobje pred koronavirusom?

Seveda, zelo. Turisti so letos iskali varne destinacije, za rezervacijo pa so se odločali v zadnjem trenutku. Letalski promet je zelo upadel, saj je bilo varneje potovati z avtom. Tako smo na naši destinaciji opazili goste, ki so z avtom prišli tudi iz bolj oddaljenih krajev. Običajno so se gosti pripeljali k nam iz 500 kilometrskega pasu, letos pa se je ta razdalja za več kot dvakrat povečala, saj so prevozili tudi po 1.200 km.

 

Kakšen bo turizem v letu 2021?

Še vedno bosta ključna hiter odziv in zmožnost prilagajanja. Tudi sedaj, ko se je zunanje življenje spet ustavilo, na Turističnem združenju ne počivamo. Pomembno je, da s turisti komuniciramo tudi v fazi čakanja. Le tako bomo ostali v zavesti gostov in s tem spodbujali njihov obisk v prihodnosti. Zato smo ravnokar pripravili digitalno kampanjo, ki jo bomo izvajali do pomladi 2021. Prihodnje leto s turističnega vidika zagotovo še ne bo normalno ali takšno, kot je bilo leto 2019. Verjamem pa, da bo lažje, kot je bilo letos. Na globalni ravni je ključno, da obvladamo širjenje virusa. Verjamemo, da se bo našlo cepivo oz. metoda obvladovanja tega svetovnega problema. Mi planiramo aktivnosti za leto 2021 kot običajno, nato pa se bomo sproti prilagajali situaciji. Ker nihče ne ve, kaj nam bo naslednje leto prineslo, imamo seveda v mislih več različnih scenarijev in posledično tudi več različic programa dela. Vsem bralcem Obala plus želimo v letu 2020 predvsem normalizacijo stanja in veliko zdravja.

Foto: www.slovenia.info

Deli novico:
Oznake:
Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek