Deli novico s tvojimi prijatelji

»Nikoli se nisem imela za umetnico. Povečini moja dela niso umetniška ampak uporabniška. Po nazivu sem industrijska oblikovalka, ukvarjam pa se z več medsebojno povezanimi dejavnostmi, od umetniških pa vse do industrijsko usmerjenih. Tako sem mi zdi najbolj primerno, da bi se opredelila za ustvarjalko, če izhajam iz angleške besede ‘create’.«

 

Vsestranska ustvarjalka

Ustvarjalka Katja že nekaj časa deluje in živi na Obali, vendar jo njeni vsestranski projekti popeljejo na različne domače konce in kraje ter tudi v tujino. S podjetjem Afrodita je npr. sodelovala pri 3D oblikovanju kozmetičnih embalaž, za podjetje Kreal pa je oblikovala otroška igrala in moderno hibridno kočijo, ki služi za promocijo mednarodnega turizma. »Vsak projekt je poglavje zase« pravi »in potrebuje specifično znanje, veliko raziskovanja in usklajevanja, predvsem pa dobro komunikacijo, ki je temelj vsakega uspešnega sodelovanja.«

 

Ko jo vprašamo, s čim se zadnje čase najraje ukvarja, pove: »S fotografijo. Ponovno sem odkrila čar fotografiranja. Del gre pripisati tudi epidemiji, ki je zajezila moje projekte in krepko omejila delo.« Katja priznava, da je v času epidemije upadla potreba po snovanju novih izdelkov, narasel pa je interes po prenosu dejavnosti na splet in s tem tudi povpraševanje po grafiki, videu in fotografiji. Veliko podjetij je optimiziralo obstoječe spletne strani ali naredilo nove, v porastu pa je tudi število spletnih trgovin. »Tukaj ne najdemo le podjetja, tudi javne ustanove in šolstvo so se znašli v podobnem položaju.«

 

Na vprašanje, kako je to vplivalo na njen posel pove, da je veliko povpraševanja s strani strank, kako kupcem/uporabnikom predstaviti podjetje in preseliti ponudbo na splet, saj bi bili radi konkurenčni in želeli prikazali svoj posel v najboljši luči. Zlasti manjša in mlajša lokalna podjetja in posamezniki bi se radi prikazali domačemu trgu na drugačen način, radi bi povedali svojo zgodbo in približali dejavnost posamezniku. »Pri tem jim pomagam pri ustvarjanju podobe podjetja, kar lahko vključuje vse od fotografiranja produktov, dogodkov, prostorov ali/in celostnega oblikovanja blagovne znamke.«

 

Katja je svojo kreativno pot začela že na rodnih tleh, slovenski Istri, z obiskovanjem Umetniške Gimnazije Koper. Po končani srednji šoli se je odločila za študij industrijskega oblikovanja na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kamor je bila tudi uspešno sprejeta. Pove nam, da je bil zadnji letnik študija zanjo prelomno leto, ki je krepko spremenilo njen pogled na umetnost in oblikovanje in zanetilo idejo o povezovanju kreativnih praks v skupne, celovite projekte. Januarja 2008 se je odpravila na izmenjavo na Švedsko, kjer se je pobliže spoznala s skandinavskim oblikovanjem in si začela utrjevati pot v svet fotografije. »Spomnim se sošolca, ki je s seboj vedno nosil robat, nekoliko okoren fotoaparat na film in tu pa tam naredil kak posnetek. Vzbudil mi je zanimanje, da vidim kako zadeva deluje… no čez kaka dva tedna sem že razvijala svoje prve filme v temnici.« In tu se je v grobem začela Katjina pot v svet fotografije, ki je vključevala vse od mode, športa, marsikaterega koncertnega ali teatralnega zakulisja in predvsem spoznavanje novih, zanimivih ljudi, s katerimi pravi, da se rada poda v skupne ustvarjalne vode.

 width=

Po vrnitvi in večletnem življenju in delu v Ljubljani se je za dobro leto preselila na Dunaj, kjer sta s prijateljico in soustvarjalko sodelovali na raznih projektih in razstavah. A ljubezen do domače grude je terjala svoj davek in po letih življenja v različnih okoljih, se je odločila ustaliti in ustvarjati na Obali. »Rada bi sodelovala z domačimi podjetji in tukajšnjim ljudem ponudila svoje znanje in izkušnje ter jim pomagala pri ustvarjanju njihovih zgodb in povezovanju podjetij z uporabniki.« V ta namen je uredila spletno stran www.katjagorjanc.com, kjer si stranke lahko ogledajo njene projekte in jo kontaktirajo.

»Zadnje leto nam je dalo vedeti, kako pomembna je samooskrba, sodelovanje in podpora domačim podjetjem, ki so pomemben gradnik slovenske ekonomije. Ljudje so posegli po socialnih omrežjih, kot sredstvih za predstavitev svojih storitev. Veliko teh dejavnosti sčasoma prerašča v podjetja, ki želijo biti individualna, konkurenčna z željo po oživitvi domačega trga. Tudi sama sem mnenja, da je pri pomoči slovenskemu gospodarstvu zelo pomembna ravno podpora malim podjetjem, posebno tistim, ki so jih ustanovili mladi, ki prihajajo na trg dela s svežimi idejami in željo po delovanju na domačih tleh.«

 width=