Leto 2021 je največ turističnih prenočitev prineslo občini Piran

Deli novico s tvojimi prijatelji

V letu 2021 so v vseh nastanitvenih kapacitetah občine Piran zabeležili dobrih 1.5 mio prenočitev, kar je daleč največ v državi. Za rekordnim letom 2019 zaostajajo le za 17 %.

 

Lani so v vseh nastanitvenih kapacitetah občine Piran zabeležili 1.539.834 prenočitev, kar je daleč največ v državi. V primerjavi z letom 2020 je to 21 % več, v primerjavi z  letom 2019 pa 17 % manj. Tujci so ustvarili dobro tretjino (35 %) vseh prenočitev, največ jih je prišlo iz Avstrije, Nemčije in Madžarske (vir: ttaksa.si). V hotelih občine Piran je bilo lani ustvarjenih 874.000 prenočitev, 30 % več prenočitev kot leto poprej in 30 % manj kot leta 2019. 37 % vseh hotelskih prenočitev so ustvarili tujci (vir: Turistično združenje Portorož).

 

Strnjen pregled turističnega leta v Portorožu in Piranu

Turistično združenje Portorož, ki skrbi za promocijo turizma občine Piran, se je tudi v lanskem letu sproti prilagajalo razmeram in ukrepom. V tovrstnih situacijah je hiter odziv na situacijo na trgu ključnega pomena.

 

Od januarja do marca so nagovarjali goste na domačem in tujih trgih s kampanjo Zapelji svoje sanje k nam, s katero so vzbujali željo po obisku destinacije po odprtju, opominjali na številna doživetja ter gradili bazo za e-novice. Izvedli so tudi virtualne ture z dvema avstrijskima vplivnicama.

 

Maja so takoj ob sprostitvi ukrepov pričeli s celovito oglaševalsko kampanjo, najprej na domačem trgu, nato pa tudi na avstrijskem in italijanskem. Pripravili so nadaljevanje lanskoletne kampanje Nazaj v Portorož in Piran, v kateri je blestel nostalgični rdeči fičko. Letos so zgodbo nadaljevali z istimi igralci, fička pa je nadomestil modernejši, električni Fiat 500. Oglasi s sloganom Naprej v Portorož in Piran so se vrteli na vseh večjih slovenskih TV kanalih. Kampanja je bila podprta tudi s spletnim oglaševanjem v Sloveniji, Avstriji in Italiji, ki je trajalo vse do novembra. V sklopu kampanje so na destinacijo povabili vplivneže, organizirali nagradno igro in izvedli gverila dogodke. V kampanjo so vključili tudi veliko turističnih ponudnikov z destinacije: tri večje hotelske verige in kar trinajst manjših ponudnikov.

 

Destinacijo Portorož & Piran so v lanskem letu predstavljali na workshopih v Benetkah, Veroni in Bresci, udeležili pa so se tudi številnih spletnih predstavitev. Na destinaciji so gostili 52 tujih novinarjev (med njimi npr. Die Welt, Lonely Planet Italia, Radio Frankfurt in Euronews) in 6 slovenskih vplivnežev. Lonely Planet je na naslovnico Best in travel 2022 postavil fotografijo Pirana. Piran pa je bil uvrščen tudi med najlepše evropske kraje po izboru CNN-a. V začetku septembra so v Portorožu gostili legendarni Ferrari Club Italia. Člani prestižnega kluba so bili navdušeni in so dogodek izbrali za dogodek leta.

 

Zelo uspešni so bili tudi na področju industrije dogodkov oziroma poslovnega turizma. V sodelovanju s Kongresnim uradom Slovenije so se udeležili workshopov in borz (Ljubljana, Budimpešta, Barcelona …) ter na destinaciji gostili agente, specializirane za segment poslovnih srečanj. Sodelavec Turističnega združenja Portorož Fredi Fontanot je avgusta prejel laskavi naziv »Conventa Hall of Fame«. S to nagrado organizatorji borze Conventa vsako leto nagradijo posameznika, ki je s svojim izrednim in neprecenljivim trudom pustil svoj pečat ter vplival na razvoj industrije srečanj in Convente. Fontanot pa je bil decembra, edini z destinacije Portorož & Piran in eden izmed štirih predstavnikov iz Slovenije od skupno 38 v segmentu Top destination representatives, nominiran tudi za najbolj vplivno osebnost v industriji srečanj Nove Evrope po izboru Kongres Magazina. Rezultati glasovanja bodo znani konec januarja, že nominacija pa je dokaz, da je industrija srečanj eden od pomembnejših turističnih produktov destinacije ter da sta delo in trud na tem področju opazna tudi izven meja Slovenije.

 

Na portalu www.portoroz.si so sredi decembra dosegli rekord, saj so presegli milijon ogledov v preteklem letu. To je skoraj 30 % več kot v enakem obdobju leta 2020.

Nadaljevali so plodno sodelovanje s Koprom, Izolo in Ankaranom pod skupno blagovno znamko Love Istria. Izdali so nov katalog slovenske Istre, mesečno izvajali oglaševanje na družbenih omrežjih, sodelovali na turistični borzi TTG Travel Experience Rimini in posneli številne nove promocijske videe in fotografije.

 

Januarja so izdelali interaktivne zemljevide priljubljenih krožnih piranskih pešpoti, ki pohodnike vodijo po natančno označenih poteh s fotografijami. Ob poteh so označene tudi foto točke z dih jemajočimi razgledi in znamenitosti ob poti.

 

Februarja so obeležili mednarodni dan turističnih vodnikov z video razglednicami pod skupnim sloganom Odkrijte zgodbe, ki jih skriva naša Istra. Soorganizirali so razstavo del Safeta Zeca, ki je potekala od 26. marca pa vse do konca poletja na kar osmih prizoriščih.

 

Organizirali so razstavo fotografij Ubalda Trnkoczyja pod bernardinskimi arkadami z naslovom Sprehod s Tartinijem. Postavljena je bila v začetku aprila, na Tartinijev rojstni dan, in bo na ogled še najmanj do aprila 2022.

 

V sodelovanju s krajevnimi skupnostmi piranskega podeželja so organizirali tri prireditve v Sv. Petru, Novi vasi in Padni: Šupeter po domače (26.-27. junij), Praznik vina in česna v Novi vasi (10.-11. julij) in Praznik olja in bledeža v Padni (17.-18. julij).

 

Organizirali so cikel dogodkov Poletje v Portorožu, ki je ponudil brezplačne prireditve za vse okuse petkrat tedensko v juliju in avgustu. Zgodili so se številni koncerti, filmske projekcije in folklorni večeri.

 

Ob svetovnem dnevu turizma so organizirali sedem brezplačnih vodenih pohodov in v sodelovanju z Javnim podjetjem Okolje Piran organizirali okroglo mizo na temo turizma Zero Waste. Pripravili pa so tudi posebno presenečenje za turistične delavce. Obiskali so 18 hotelov in gostinskih lokalov v Portorožu in Piranu, kjer je zbranim nepričakovano zapela odlična pevka Nuška Drašček, zaigral je tudi harmonikaš Marsell Marinšek, ob glasbi pa je plesalka Eva Janković osebju razdelila vrtnice. S to skromno pozornostjo so se zahvalili turističnim delavcem za požrtvovalno delo in trud, ki so ga vložili v turistično sezono.

 

Novembra so v sodelovanju z Istrskim maratonom organizirali Moj seški tek, ki je potekal po trasi Seške krožne pešpoti.

 

V sodelovanju z zavodom Abakkum so novembra organizirali razstavo Lepote kamnite poezije ob skorajšnjem izidu knjižice Kamen na kamen, Istra –  kulturna krajina Piranskega od morja do podeželja.

 

Decembra so organizirali božično-novoletni sejem v parku hotela Kempinski Palace Portorož (3. december-2. januar). Promocijsko so podprli drsališče Grando v nekdanjem skladišču soli, in sicer z objavami na portalu, v e-novicah, z oglasi na Facebooku, jumbo plakati in radijskimi oglasi. Omogočili pa so tudi izdelavo božičnega videa Aerodroma Portorož.

 

Kot partnerji so sodelovali v štirih projektih. Projekt Wayv – morski prevozi je predstavil nov turistični produkt – aplikacijo, ki povezuje potnike in lastnike plovil ter tako omogoča prevoz z različnih točk slovenske obale. Turistično združenje je v projektu skrbelo za promocijo. Za projekt Uživajmo podeželje 2 so pripravili novinarsko konferenco ob izidu novega vodnika s kolesarskimi, pohodnimi in konjeniškimi potmi po slovenski Istri. V okviru projekta Maristra so izvajali spletno oglaševanje in organizirali študijsko potovanje za novinarje in agente. Sodelovali so tudi v projetu Zelena Istra, pri katerem so sooblikovali inovativne produkte za razvoj podeželja in konkurenčnosti njegovega gospodarstva s poudarkom na trajnostnem turizmu ter vključevanjem naravne in kulturne dediščine, ribištva in gastronomije.

 width=V letošnjem letu želijo na Turističnem združenju Portorož okrepiti promocijo na tujih trgih. Že v prvi četrtini leta načrtujejo promocijsko kampanjo s poudarkom na pred- in posezoni s ciljem uravnoteženja turističnih tokov.

 

Foto: Jošt Gantar, www.slovenia.info