Uspešne podjetniške zgodbe pomoči so lahko v navdih vsem, ki iščejo pot za izhod iz koronske krize

Deli novico s tvojimi prijatelji

SBC – Klub slovenskih podjetnikov je predstavil uspešne podjetniške zgodbe koronske krize, ki kažejo, da je tudi v najtežjih trenutkih mogoče premagati težave. Z natečajem je v okviru akcije ZA podjetno Slovenijo izbral tri najbolj reprezentativna podjetja, ki so se uspešno spopadla z omejitvami v času pandemije COVID 19, hkrati pa ob tem pomagala reševati vsakdanje težave ljudi ter svojega ožjega ali širšega okolja. SBC – Klub slovenskih podjetnikov je namreč prepričan, da družbeno odgovorna podjetnost in podjetništvo lahko pomagata prebroditi najtežje preizkušnje skupnosti.   

 

V času, ko se na vsakem koraku soočamo z izzivi, krizami in problemi, želi SBC – Klub slovenskih podjetnikov izpostaviti zgodbe pomoči, družbene odgovornosti in pomoči sočloveku.  SBC – Klub slovenskih podjetnikov je tako oktobra z natečajem pozval slovenska podjetja, naj predstavijo, kako so z močjo podjetja, povezav in sredstev v času epidemije pomagala družbi, ali so pa s svojo podjetnostjo in kreativnostjo pomagali skupnosti.

 

Jure Knez- Predsednik SBC – Kluba slovenskih podjetnikov “Koronska kriza je pokazala, da smo slovenski podjetniki v svojem bistvu družbeno odgovorni, da se nas dotaknejo potrebe in težave ljudi in okolja, v katerem delamo in ustvarjamo. Epidemija je hudo udarila po gospodarstvu in po podjetnikih. Številni so bili dobesedno čez noč postavljeni pred vprašanje preživetja. Z natečajem, s katerim smo iskali uspešne in dobre zgodbe pomoči v času koronske krize, smo v SBC – Klubu slovenskih podjetnikov dobili potrditev, da v Sloveniji znamo in zmoremo prebroditi težave in predvsem, da želimo pomagati svojemu okolju, ljudem in družbi kot celoti. Vse to me navdaja z upanjem in pozitivizmom. Zakaj? Prepričan sem, da je takih zgodb veliko več, kot smo jih identificirali mi. Slovenci smo trdoživi, prilagodljivi, inovativni in sposobni prebroditi vse mogoče ovire in krize, tudi sedanjo. Da torej imamo tiste lastnosti, ki so lastne zdravi podjetnosti in podjetniškemu duhu. Ta pa je vajen premagovanja kriz in nepredvidljivih dogodkov. Pa tudi, da znamo stopiti skupaj.

 

Natečaj je bil namenjen vsem slovenskim podjetnikom in njihovim podjetjem. Na podlagi izpolnjenih prijav je žirija izbrala tri najbolj reprezentativne podjetniške zgodbe o uspehu, ki so se v času koronske krize izkazale s človekoljubno naravnanostjo, željo po pomoči družbi ali posameznim družbenim skupinam. S tem so lahko te zgodbe v navdih številnim drugim, ki iščejo pot za preživetje krize.

 

Prva od takih pozitivnih in človekoljubnih zgodb je uspeh podjetja Lotrič meroslovje. V podjetju so z namenom, da bi pomagali slovenskim zdravnikom in težko obolelim Covid bolnikom kot  visoko tehnološko inovacijo razvili prototip vrhunskega respiratorja DIHAM, ki je namesto težko obolelega bolnika sposoben tudi dihati. Podjetje je tako pokazalo, da so uspešni slovenski podjetniki odgovorni do družbe, v kateri delujejo in da želijo pomagati pri reševanju njenih težav.

 

 

 

Marko Lotrič – Lotrič meroslovje “Poleg skrbi za varnost je bila naša glavna zaveza, da v našem kolektivu obdržimo prav vse sodelavke in sodelavce. Projekt razvoja medicinskega ventilatorja DIHAM je pomemben predvsem zaradi svoje humanitarne note in kot tak predstavlja odziv na nastalo situacijo v Sloveniji v času krize COVID 19. NIkakor nismo mogli sprejeti, da bi se morali zdravniki odločati o tem, komu pomagati in komu ne. Sodelavci so presodili, da imajo dovolj znanja, da lahko pomagajo. Dobili smo poziv – Skupaj naredimo skoraj nemogoče, ki smo ga z veseljem sprejeli. Rezultat respirator Diham je presegel vsa pričakovanja, na kar sem zelo ponosen.

 

Druga izbrana zgodba je zgodba podjetja Optiweb. Podjetje je omogočilo, da so slovenski lokalni pridelovalci hrane, kmetje in kmetije ter mali trgovci kljub zaprtju tržnic in drugih prodajnih kanalov, lahko nadaljevali s svojim delom in to tako, da se jim je omogočilo prodajo preko spleta. Projekt je pomemben zaradi spodbujanja lokalne proizvodnje hrane in slovenskih malih pridelovalcev. Pa tudi zato, ker je številne slovenske kmetije prepričal, da se podajo na pot digitalizacije. S tem se kaže, da so samonikle podjetniške zgodbe pogosto generator družbenega razvoja.

Miha Lavtar, Optiweb “Primer, da se da, je kmetija Pustotnik, kjer so, čeprav so jim odpovedali skoraj vsi glavni prejšnji kanali, dosegli in še dosegajo rekordne prodaje. Kar 22 odstotkov je večja, krog kupcev pa so povečali za 25 odstotkov. Ne samo, da so obdržali zaposlene, ampak so jih še dodatno zaposlili in razmišljajo tudi o hladilnici, namenjeni zgolj spletni prodaji.” 

 

Tretja izbrana zgodba rešuje vsakdanjo težavo vsakega posameznika, od šolarja, do študenta in vseh zaposlenih, ki so bili z zaprtjem ne nujnih dejavnosti ob izbruhu epidemije, naenkrat primorani delati in se šolati od doma. Podjetje Optiprint je prepoznalo potrebo, da ljudje doma nimajo tiskalnikov za nemoteno delo in šolanje od doma, in hitro omogočilo najem in varno dostavo tiskalnika na dom. V Optiprint so se tako odzvali na težave, ki jih je pred ljudi postavila epidemija.

Alen Osterman, Optiprint. “Če smo ljudem vsaj malo olajšali stres, ki so ga povzročile spremembe in potrebe po prilagoditvah zaradi epidemije, potem smo dosegli naš namen. Zelo veseli smo bili tudi pozitivnih povratnih sporočil zadovoljnih mamic in vseh, ki so delali od doma. “Zaradi vas lažje prenašam karanteno”, je bilo na primer eno od takih povratnih sporočil.”

 

Žirijo so sestavljali trije predstavniki SBC – Kluba slovenskih podjetnikov Goran Novković, izvršni direktor, Martin Jezeršek, član UO SBC, in Jan Tomše ter predstavnika marketinških agencij Tamara Štader Pesjak, Taman Communications, in Peter Vidmar, Agencija 101.

Žirija je v širši nabor poleg treh izbrala še 7 podjetij, ki so pomagala nasloviti težave ljudi, širše ali ožje skupnosti življenja v epidemiji, ali pa so se izkazala po izrazito humanitarni gesti pomoči potrebnim in najbolj šibkim družbenim skupinam.

 

Tamara Štader Pesjak, Taman – “Najbolj so me navdušile zgodbe tistih podjetij, v katerih so vodstvo in zaposleni v njih vztrajali, držali skupaj in se kljub veliki negotovosti in nepredvidljivosti dogodkov niso vdali. V prijavah na natečaj se je pokazalo, da je takih podjetij v Sloveniji veliko. Da so številna podjetja znala prilagoditi poslovanje in delo tako, da je bilo varno. Pa tudi, da so imela pogum in neomajno voljo poiskati pot, ki tudi v popolnoma novi realnosti, vodi naprej”.

 

Uspešne in dobre podjetniške zgodbe pomoči v času koronske krize so del programa Za podjetno Slovenijo, s katerim SBC – Klub slovenskih podjetnikov od leta 2019 promovira podjetnost in prednosti, ki jih ta prinaša za celotno družbo. SBC – Klub slovenskih podjetnikov je namreč prepričan, da je podjetnost kot skupek lastnosti, ki vsebujejo odgovornost, trdoživost, inovativnost, kreativnost, samoiniciativnost in povezovanje premalo prepoznan razvojni potencial Slovenije.