Župan Pirana se strinja, da o prometni ureditvi Pirana odločajo vsi občani

Deli novico s tvojimi prijatelji

Pred dnevi je Civilna iniciativa TOMOP opozorila glede problematike prometa v mestu Piran. Pojasnili so, da bodo začeli z zbiranjem podpisov za izpeljavo Ljudske iniciative, saj naj bi se občinska oblast v Piranu sprenevedala pri odločanju o pobudah svojih občanov.

 

V pismu so napisali:

 

»Smo Civilna iniciativa za Trajnostno Ohranitev, zeleno Mobilnost in Oživitev mesta Piran (CI TOMOP), ustanovljena je bila pred malo manj kot letom. Naš namen ni političen. Malo mesto Piran želimo ohraniti vpodobi iz časov, ko je bila postavljena večina stavb in naprav za življenje meščanov, ga prenehati obremenjevati z motornim prometom in z izboljšanjem življenskih razmer ustaviti izseljevanje stalnih prebivalcev. Želimo vzpodbuditi upravljalce mesta, to je vodstvo občine, občinsko upravo in javne službe, da ustvarijo pogoje za nov način življenja v mestu, kateremu se bodo prilagodili meščani, občani in obiskovalci.

 

Zadev, ki bi jih bilo v Piranu potrebno spremeniti, izboljšati ali na novo urediti, je kar nekaj. Zavedamo se, da vsega na enkrat ni mogoče storiti. Začenjamo z eno največjih nadlog, to je prometna ureditev. Staro mesto, večji del postavljeno v srednjem veku, ni bilo zasnovano za motorni promet, posebej ne za tako množico vozil; dnevno se mimo Tartinijevega trga premika tudi preko 6000 avtomobilov in, če se le da, nekje parkira. Večji del mestnih ulic, trgov in nabrežja je namesto prebivalstvu in obiskovalcem namenjen parkiranju avtomobilov.

Vodstvo občine v več deset letnem prizadevanju ni uspelo najti prijemov, ki bi to nadlogo zadovoljivo odpravili.

 

Pri tem jim ni v pomoč obnašanje dela prebivalcev starega mesta, ki »svojih« parkirišč ne dajo, kljub množici sklepov in sprejetih dokumentov v to smer. Zadnja, ne preveč ambiciozna prometna strategija, se v glavnem ne uresničuje predvsem zaradi neodločnosti na občini, to je nosilcu lokalne uprave. Potrditev nereševanja prometne nadloge je tudi dejstvo, da je občinska uprava in vodstvo ob podpori Krajevne skupnosti Piran dokončano garažo na Fornačah prodala!

 

Z namenom pospešiti dogajanje smo v CI TOMOP pripravili predlog spremembe občinskega odloka o prepovedi parkiranja na obali polotoka, to je na Punti, ki obsega Trg 1. maja in Prešernovo nabrežje od Stjenkove ulice okoli svetilnika do konca obalne promenade. Prepoved že velja v poletni polovici leta, po našem predlogu naj bo parkiranje tam prepovedano celo leto. Ni namreč razloga, da ne bi bilo tako tudi pozimi, če je mogoče poleti, saj so prednosti območja brez vozil zlahka opazne. Poleg premika postaje lokalnega avtobusa z roba Tartinijevega trga na ploščad na koncu stjenkove ulice je to bistvena točka našega predloga. Ta obsega še izboljšave z okolju prijaznimi ukrepi »zelene mobilnosti«, kot so – električni – mini busi, mini osebna in dostavna vozila, kolesa …, klicne telefonske številke za naročilo le-teh in podobno. Z občinsko upravo in vodstvom smo se v preteklih mesecih vsebino predloga uskladili, strokovne službe občine so potrdile, da se sprememba in rešitev lahko hitro in brez večjih težav ter investicij tudi izvede. Na sestanku z vodstvom občine 18. januarja letos smo še enkrat predstavili naš dopolnjen in usklajen predlog spremembe.

Prisotni župan Zadkovič, podžupan Fakin, direktor občinske uprave Smrekar so bili našega predloga zelo veseli predvsem, ker je prišel iz ljudstva. Strinjali so se z njegovo izvedbo in zagotovili uvrstitev na dnevni red prve sledeče seje občinskega sveta ter pomoč pri zbiranju podpornikov.

Mesec in pol kasneje, v začetku marca letos, smo iz občinske uprave prejeli sporočilo, da našega predloga ni mogoče obravnavati v tem času. Obrazložitve so nesmiselne in se bistva predloga sploh ne dotaknejo. V odgovoru žal tudi niso pojasnili, zakaj so od obljubljenega in usklajenega postopka odstopili. Seveda bi od g. Zadkoviča in njegove ekipe o odstopu od dogovorjenega, tako obrazložitev pričakovali…

Z odstopom župana in občinske uprave od dogovorjenega postopka naše bodoče aktivnosti seveda niso ustavljene. Naš prvi naslednji korak je pričetek zbiranja podpisov za izpeljavo Ljudske iniciative, vse skladno z zakonodajo.

 

Hvala in s spoštovanjem,

Upravni odbor CI TOMOP

Jana Tolja, Stane Černe, Robert Giurgevič, Ubald Trnkoczy, Saša Burian, Franc Čelhar, Borut Širca«

 

Odziv župana Občine Piran Đenia Zadkoviča na pismo Civilne iniciative za trajnostno ohranitev, zeleno mobilnost in oživitev mesta Piran

 

Na pismo se je odzval tudi župan Občine Piran Đenio Zadković, ki podpira in se veseli pobude Civilne iniciative za trajnostno ohranitev, zeleno mobilnost in oživitev mesta Piran (CI TOMOP), na podlagi katere bo začela omenjena civilna iniciativa zbirati podpise za razpis referenduma o novi prometni ureditvi Pirana s poudarkom na celoletni zapori prometa na določenih delih mesta Piran.

 

Po njegovem bo omenjeni referendum v primeru, da ga bo omenjena civilna iniciativa dejansko izpeljala, predstavljal temeljni kamen neposredne demokracije in apostolat ljudske volje, s katerim bo na ravni lokalne samouprave na najbolj transparenten in jasen način dokazano, ali si kot občani želimo Piran brez ali z avtomobili.

 

Župan Občine Piran temu primerno pričakuje in poziva CI TOMOP, da v najkrajšem možnem času izvede vse postopke, na podlagi katerih bo lahko kot župan razpisal referendum o novi prometni ureditvi mesta Piran, o kateri bomo odločali VSI, ne pa le Občinski svet Občine Piran.